sunnuntai 28. helmikuuta 2016

HEVI-haaste - oletko mukana?

Tämän haasteen tavoitteena ei ole mikään "puoli kiloa päivässä", koska se tulee ainakin mulla täyteen ihan helposti ilman mitään ylimääräisiä haasteita. Toivottavasti myös sulla. Tässä haasteessa on sen sijaan tarkoitus maistella jotain uutta. Mulla on ollut jo pitkään ajatuksissa, että haluaisin kokeilla omassa keittiössäni uusia makuja ja raaka-aineita. Kaupoissa on nykyään kaikilla osastoilla valtavat valikoimat tuotteita ja itse olen ainakin sitä sorttia, että jumitun helposti niihin tuttuihin ja hyväksi todettuihin tuotteisiin. Ja rehellisesti sanoen olen myös hieman ennakkoluuloinen uusien ja erikoisempien ruokien suhteen, vaikkakin olen oppinut pitämään monista sellaisista ruuista ja aineksista, joita en olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut syöväni, enkä yleisestikään suhtaudu uusiin ruokiin enää ihan niin suurella varauksella kuin aiemmin. Siltikin tuntuu, että tarvitsen potkun persuuksiin, jotta saan kokeiluille vähän vauhtia, joten ajattelin luoda itselleni tällaisen ruokahaasteen, johon saa halutessaan lähteä mukaan :)

Koska hyvin suuri osa mun ravinnosta koostuu hedelmä-vihannesosaston tuotteista, ajattelin että rajaan tämän ensimmäisen haasteen siis kyseisen osaston tuotteisiin ja kehittelen toisenlaisen haasteen sitten myöhemmin. Ajatuksena on siis bongata hevi-osastolta jotain sellaisia raaka-aineita, joita en ole joko syönyt koskaan (ainakaa tietoisesti) tai joista en ole itse koskaan valmistanut ruokaa.  Valitsen vähintään kerran kuussa jonkun uuden raaka-aineen, jota käytän valmistamassani ateriassa, joka voi olla mikä tahansa päivän aterioista. Kirjoittelen sitten tänne blogiin valitsemastani raaka-aineesta ja valmistamastani ateriasta. Aterian resepti voi olla itse kehitelty tai voi hyödyntää valmista reseptiä. Ilmoitan aina lähteen, jos käytän jonkun muun luomaa reseptiä.

Kuvien lähteet: 1, 2, 3

Huomenna mulla olisi tiedossa ruokakauppareissu, joten katsotaan, päätyykö ensimmäinen uusi raaka-aine mun keittiöön jo huomenna :) Lähteekö joku mukaan haasteeseen?

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti